Het begin van mijn MCC (model car control)

Na dat ik mijn 2 start sets voor het Faller Car System kocht had ik het al in mijn hoofd om de rijdende auto’s digitaal te laten rijden met MCC.
Na dat ik her en der info heb gewonnen is de kogel door de kerk! ik start met MCC, eerst maak ik een test baan om te kijken hoe dit in zijn werk gaat.
In dit project laat ik de bouw van de testbaan en het eerste model zien.

   De onderdelen zijn binnen:
– ucci (centrale)
– oc32 ( functie decoder)
– voedingen
– reedcontacten t.b.v. bezetmelders
– bezetmelder prints
– MCC decoder
– wissels door middel van servo’s
– Magneetband ipv het fcs rij draad
Hoogtijd om wat te gaan tekenen, een groot rondje en daarin een kleiner rondje met daar een nog kleiner rondje, dit puur om het rijgedrag te bekijken voor dat ik het in de baan bouw.
Frezen frezen en nog eens frezen.
2 wissels zijn geplaatst.
een boel draad, dit is groot en deels het signaal draad, deze komt ook in de weg en zorgt voor communicatie met de decoders in de voertuigen.
Het mageetband en het signaal draad is in de houten plaat verwerkt, ook de UCCI en OC32 hebben hun plaats gekregen.
Een close up van een van de wissels.
Het stukje na de wissel van de foto hier boven, de buitenste maakt de grote ronde en de binnenste zal over gaan in 2 kleine rondes met een wissel er voor.
De bezetmelders zijn aangesloten op een SWDec.
De SWDec word door middel van een platte kabel op de UCCI aangesloten.
Omdat je signaal een kant oploopt en door dat het aan beide zijdes van je magneetband moet komen, heb je een lus, hier zie je het start / eind punt van het  signaaldraad en de lus.
De UCCI en de OC 32 aangesloten.
De MCC decoder.
Het geleverde start model van het FCS zal als eerste digitaal worden.
De decoder zit gesoldeerd.
   nu nog wat licht er op

Het eerste MCC model is in mijn geval van binnen niet het mooiste, maar er komt een kap overheen!

Bekijk hier de verschillen tussen analoog en digitaal.

 

Video:
hier een van de eerste testen , waarbij ik nog op wat problemen vast liep, deze zijn gelukkig opgelost(tweede video).

En dan kunnen we ook een rondje rijden:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.